center


Hajónapló
SzakcikkekPublicisztikákArchívum


A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.

E-mail marketing stratégiák 2005-ben
Origo, Üzleti Negyed Menedzsment Fórum, 2005. január 26.


A fejlett email-marketing megoldásokat szállító e-Dialog felmérte 2004 legfontosabb trendjeit, ezeket elemezve pedig meghatározta a 2005-ben követendő főbb stratégiai irányokat az email-marketing területén.

Az e-Dialog által megkérdezett e-kereskedők szerint a tavalyi évben november első három hete, vagyis a karácsonyi szezont megelőző időszak volt a legforgalmasabb az email-marketing szempontjából. A sűrűsödő reklámlevelek áradata a jelek szerint nem borította ki a vásárlókat, a vevőnyilvántartásokban nem regisztráltak számottevő csökkenést. Vagyis úgy tűnik, az online vásárlók elfogadták, hogy karácsony előtt a kereskedők a szokásosnál jóval több marketinglevelet küldenek címükre.

"Az online marketing terén tett erőfeszítések a forgalomra is megtették hatásukat, ami azt jelzi, hogy ez a csatorna az e-kereskedelem növekedésével egyidejűleg egyre inkább elfogadottá válik" - mondja John Rizzi, az e-Dialog vezérigazgatója. A cég a tavalyi év tapasztalatai alapján a következő tanácsokat adja a 2005-ös karácsonyi szezonra az email-marketing stratégiákra vonatkozóan.

Köszönő emailek
Azok a kereskedők, amelyek küldtek vásárlóiknak egy egyszerű karácsonyi üdvözlőlapot, vagy egy "Köszönjük, hogy nálunk vásárolt" tartalmú üzenetet, az átlagnál kedvezőbb megítélés alá estek. Egy közérhető köszönő üzenet minden CRM-programnak kulcsfontosságú elemének kell lennie.

Ajándékutalványok
A Bevásárlóközpontok Nemzetközi Tanácsa (ICSC) egy korábbi tanulmányából kiderül, hogy az ajándékutalványok forgalma a tavalyi karácsonyi szezonban több mint 20 milliárd dollárra rúgott, amely az összes karácsonyi ajándékvásárlás 11 százalékának felel meg. Az e-Dialog ugyanakkor azt tapasztalta, ezt a stratégiát az e-kereskedők az emailekben még nem alkalmazták. Minthogy szinte minden kereskedő választékában található ajándékutalvány is, ezek promotálása rendkívüli mértékben megnövelheti a forgalmat, valamint remek lehetőséget kínál a vásárlói adatbázis növelésére is.

Kívánságlisták
Szintén hiányzott idén a marketinglevelekből, hogyan segíthet a vásárló kitalálni másoknak, mit is szeretne kapni az ünnepekre. 2005-ben tehát az egyik fontos eleme lehet az email-marketing stratégiának a kívánságlista funkció beépítése, ahol a listát az alkalmazás segítségével email-en a megfelelő személyhez továbbíthatnák a vásárlók.

Csereszavatosság
2004-ben egyik kereskedő sem említette a meghosszabbított csereszavatosságot, és szinte egyiküknél sem volt kiemelve az üzleten belüli csere lehetősége, vagyis elmulasztottak egy könnyen használható, és további vásárlásokat generáló értékesítési lehetőséget. Idén tehát a tapasztalatokból okulva az online boltok tulajdonosai nagyobb figyelmet fordíthatnának a csereszavatosság különböző alternatíváinak hangsúlyozására.

Releváns tartalmak mindkét félnek
A születésnapra, évfordulóra vagy vakációra emlékeztető üzenetküldés lehetősége, melynek során a vásárló feltölti rokonai és barátai nevét, valamint a fontos dátumokat, a vásárlást is megkönnyíti. Így ugyanis a releváns ajándékötleteket célzott üzenetben küldheti el a kereskedő az ajándékozónak. A koncepció azt sugallja a vásárlóknak, nincs is annál egyszerűbb, mint egy online boltban vásárolni.


E-mail marketing stratégiák 2005-ben
Origo, Üzleti Negyed Menedzsment Fórum, 2005. január 26.